OCENIANIE

                ... jest oparte na kryteriach CKE obowiązujących uczniów klas trzecich podczas ich ustnej matury z języka polskiego, czyli prezentacji maturalnej. W ten sposób zapoznacie się z nimi w praktyce, a wasze referaty i rozmowa po ich wygłoszeniu upodobni się do formy ustnego egzaminu maturalnego, który czeka was po zakończeniu zajęć w klasie trzeciej.


dostateczny
dobry
bardzo dobry
- uczeń zna, rozumie i na ogół poprawnie interpretuje materiał rzeczowy
- trafnie dobiera materiał rzeczowy
- prezentuje podstawowe zagadnienia w związku
z tematem (rozumie temat)
- podejmuje częściowo udaną argumentację
- poprawnie odtwarza interpretacje, sądy, opinie;
formułuje na ogół poprawne wnioski
- wykorzystuje materiał pomocniczy (o ile temat tego wymaga)

- uczeń zna i rozumie materiał rzeczowy, poprawnie go interpretuje, wykorzystując podstawowe konteksty (o ile temat tego wymaga)
- wykorzystuje w funkcji argumentacyjnej trafnie dobrany materiał rzeczowy (selekcjonuje materiał)
- prezentuje zagadnienia w ścisłym związku z tematem (rozumie temat)
- jasno formułuje główną myśl wypowiedzi i trafnie dobiera argumenty
- formułuje wnioski, sądy i opinie
- funkcjonalnie wykorzystuje materiał pomocniczy (o ile temat tego wymaga)

- uczeń zna i rozumie wybrany materiał, wnikliwie go interpretuje, przywołując różnorodne konteksty
- wykorzystuje w funkcji  argumentacyjnej trafnie dobrany materiał (selekcjonuje materiał)
- prezentuje zagadnienia w ścisłym związku z tematem (rozumie temat)
- formułuje a także rozwiązuje problemy badawcze, hierarchizuje argumenty
- formułuje wnioski, sądy i opinie, wartościuje;